KUNDTJÄNST
Alltid Naturlig & Ekologisk Hudvård Mot djurförsök Handla Tryggt
040-65 120 00 info@softskin.se
KÖPVILLKOR


      Click here for terms of purchase in English

      ------------------------------------------------------------------------------
      ALLMÄNA VILLKOR
      Du måste ha fyllt 18 år eller ha målsmans tillstånd för att handla i vår internetbutik. Du behöver bara fylla i dina personuppgifter i kassan och bekräfta din order. När ordern är mottagen skickas automatiskt via mail en orderbekräftelse och ett unikt ordernummer. Kontakta oss om du inte får en bekräftelse, så kontrollerar vi din beställning. Ett köp hos oss innebär att du har ett betalningsansvar.

      ------------------------------------------------------------------------------
      PRISER
      Alla priser som visas på softskin.se är inklusive moms i svenska kronor.
      Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar och tryckfel.

      ------------------------------------------------------------------------------
      FRAKT
      Fraktavgiften är 39 kr och fraktfritt för ordrar över 499 kr. 

      Postnord/DHL (INRIKES SVERIGE)
      Normalt är leveranstiden 1-3 dagar. Vi väljer den bästa fraktspeditören för snabbast leverans med hänsyn till paketstorlek och vikt. Skickning sker med Postnord eller DHL (Service Point). Observera att Postens och DHLs liggetid är 14 dagar. Det går ej att välja postombud, då Postnord väljer det de anser är närmast.
      Giltig legitimation kan krävas vid uthämtning.

      Postnord Mypack (INRIKES SVERIGE)
      Normalt är leveranstiden efter 1 arbetsdag. Beroende på ort kan det dock ta upp till 3 arbetsdagar. Full spårbarhet där spåringsnummer skickas ut till din epost. Du hämtar ditt paket hos ditt närmsta Postnord ombud. Om specifikt Postnord ombud önskas, skriv detta i kassans kommentarsfält. Tjänsten är miljöcertifierad enligt ISO 14001. Giltig legitimation krävs vid uthämtning.

      DHL Service Point (INRIKES SVERIGE)
      Normalt är leveranstiden efter 1 arbetsdag. Beroende på ort kan det dock ta upp till 3 arbetsdagar. Full spårbarhet där spåringsnummer skickas ut till din epost.
      Giltig legitimation krävs vid uthämtning.


      Hämtas på lagret i Malmö
      Din order kan hämtas på vårt lager i Malmö på Fosievägen 6 (ingen fraktavgift tillkommer). Vi kontaktar dig per e-post för att informera om dag och tid för hämtning. Ordrar kan generellt hämtas alla arbetsdagar mellan kl. 8.00 - 16.30, och onsdagar 8.00 - 18.00. Medtag ID handling vid uthämtning. Om någon annan hämtar ut åt dig måste denna person ta med sig din ID handling. Vid fakturaköp aktiveras din faktura direkt efter plockning. Liggetiden för din order hos oss är 14 dagar. Därefter räknas det som ett outhämtat paket.

      Postnord (ANDRA EU LÄNDER)
      Fraktavgiften är 99 SEK oavsett hur många varor du beställer. Vi bjuder på fraktavgiften vid köp för 700 SEK eller mer.
      Undantag: Posten levererar ej till Färöarna och Grönland (i Danmark).

      -----------------------------------------------------------------------------
      RESTNOTERINGAR
      De varor som inte finns i lager skickas så snart som möjligt utan extra fraktavgifter. Du blir alltid kontaktad via e-post när du har restnoterade varor. Vid fakturaköp skickas fakturan med slutleveransen. Önskar du få fakturan i förväg är det bara till att kontakta oss så ordnar vi det till dig.

      ------------------------------------------------------------------------------
      BETALNING
      Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan enkelt välja andra alternativ. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod. Mer information och fullständiga villkor hittar du här. För att se alla dina Klarna fakturor, logga in här.

      1. Kortbetalning (0 kr)
      2. Faktura (0 kr)
      3. Delbetala
      4. Handla nu Betala Senare (29 kr)
      5. Klarna Direkt (0 kr)
      6. Direktbetalning (0 kr)
      7. PayPal (0 kr)
      8. Förskott till Bankgiro (0 kr)
      9. Swish (0 kr)

      1. Kortbetalning (0 kr)

      Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter sparas hos oss, utan hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade. Det innebär att de följer Payment Card Industry Data Security Standard. Det är den högsta standarden av säkerhet i branschen och den omfattar al88l hantering av data i den kassalösning vi använder.

      2. Faktura (0 kr)

      Klarna e-faktura
      Denna faktura skickas till din e-post i samband med att din order skickas från vårt lager. Pappersfaktura kan väljas efter slutfört köp mot en portokostnad på 5 kr. Betalningsvillkor på 14 dagar. Observera att leverans endast sker till folkbokförd adress. Tänk på att kredittiden på 14 dagar börjar räknas från att beställningen skickas och inte när du väljer att hämta ut ditt paket. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift samt dröjsmålsränta + gällande referensränta. Klarna hanterar Softskin Scandinavias fakturor. Läs mer här och här.

      3. Delbetala

      Klarna Konto Delbetala
      Delbetala med Klarna Konto. Välj själv hur mycket du vill betala varje månad (lägst 50 kr/månad eller 1/24 av totalbeloppet). Du kan när som helst välja att betala hela beloppet på en gång. Alla dina Klarna Kontoköp samlas på en och samma faktura som skickas ut den 10:e varje månad. Betalning sker alltid i slutet av nästkommande månad, dvs du kan alltid betala efter att du har fått din lön. Softskin tar inte ut några avgifter för delbetalning. Klarna tar ut en aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp. Läs mer.

      4. Handla nu Betala Senare (29 kr)

      Klarna Sommarkampanj

      Efter att ha bekräftat köpet kan du ändra betalsätt, bl.a. handla nu och betala i slutet av nästa månad. Notera att Softskin inte tar ut några avgifter för detta betalsätt.
      Räntan är 0% och allt som tillkommer är en uppläggningsavgift på 29 kr per köptillfälle. Effektiv ränta vid köp om 5000 kr, 29 kr i uppläggningsavgift, 0% ränta och betalning efter 3 månader är 2,34 %. Din totalkostnad blir 5029kr.

      5. Klarna Direkt (0 kr)

      Klarna Direkt

      Du kan betala köpet direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras automatiskt från det bankkonto som du har anslutit på Klarnas hemsida. Pengarna dras 1-2 bankdagar efter att ditt paket har skickats.

      6. Direktbetalning (0 kr)



      Om du har internetbank hos Nordea, Swedbank, SEB eller Handelsbanken kan du välja Direktbetalning genom Klarna Checkout. Efter att ha bekräftat köpet kan du ändra till detta betalsätt. Du loggar in hos din bank och pengarna dras direkt från ditt konto.
      7. PayPal (0 kr)



      Hos oss kan du enkelt betala med PayPal. Du dirigeras till PayPal för säker betalning. I kassan, välj "PayPal" som "Kundtyp". När du klickar på "Bekräfta köp" i kassan skickas du vidare till PayPals websida där du antingen loggar in på ditt PayPal konto eller gör direktbetalning med kort. Du behöver alltså INTE ha ett PayPal konto sedan tidigare.
      8. Förskott till Bankgiro (0 kr)

      Betala till bankgiro 5739-8992. Vi skickar din order när vi fått din betalning. Glöm inte att ange ordernummer på inbetalningen. Din order ligger kvar 14 dagar fr.o.m. orderdatum. Därefter makuleras ordern.

      Vid betalning från utlandet:
      IBAN kontonummer: SE02 6000 0000 0008 6235 0778
      SWIFT: HANDSESS


      Obs! Om du valt faktura med Klarna, ska du betala till Klarnas Plusgiro (se på din faktura).
      9. Swish (0 kr)



      Efter att köpet bekräftats visas en tacksida. På denna sida visas ett swish nummer som betalningen ska till. Swish numret hittas även på din orderbekräftelse.


      ------------------------------------------------------------------------------
      FÖLJESEDEL
      SoftSkin.se skickar inte följesedel med varje order. Följesedel går att spara/skriva ut i samband med köpet, eller även efter köpet genom att enkelt logga in och se alla köp och dess följesedlar. På detta vis sparar vi på miljön och håller nere administrativt arbete och kan istället erbjuda lägre avgifter och priser. Kontakta oss om du önskar få följesedeln i papperformat, så postar vi den till dig.

      ------------------------------------------------------------------------------
      LEVERANSTID
      Varor i lager skickas samma dag eller nästföljande arbetsdag (inom 24h). Hör av dig via e-post om du vill veta mer om när dina varor kommer.

      Inrikes (Sverige)
      Leveranstiden för varor som finns i lager är normalt 1-3 arbetsdagar. När en vara inte finns på lager, beställs den direkt åt dig vid beställning (detta kan medföra längre leveranstid ca 1-5 extra arbetsdagar).

      Utrikes (Danmark, Finland)
      Leveranstiden för varor som finns i lager är normalt 2-6 arbetsdagar (Finland) eller 1-6 arbestdagar (Danmark). När en vara inte finns på lager, beställs den direkt åt dig vid beställning (detta kan medföra längre leveranstid ca 1-5 extra arbetsdagar).

      ------------------------------------------------------------------------------
      EJ UTHÄMTADE PAKET
      Tänk på att Postens och DHLs liggetid är 14 dagar från anländningsdagen. För ej uthämtade paket måste vi tyvärr debitera 100 kr (Sverige) eller 150 kr (övriga EU länder) för att täcka våra returfrakt- och administrationskostnader. Eventuella initiala fraktavgifter kommer inte att återbetalas. Lägg en ny order om du önskar leverans av dina varor.
      Observera att Klarna tar ut påminnelseavgifter på förfallna fakturor. Det är kundens eget ansvar att betala fakturan i tid eller förlänga förfallodatumet, antingen genom inlogg på Klarna.se eller be oss att förlänga datumet, för att slippa påminnelseavgifter. 

      ------------------------------------------------------------------------------
      PAKET I RETUR
      Du som kund har ansvaret att uppge giltig och korrekt leveransadress. c/o adressater måste anges! Du som kund är även ansvarig för att dörren, brevlådan och ev. namntavlor i trappuppgångar ska vara märkt med ditt namn så brevbäraren hittar. Om försändelsen returneras till Softskin p.g.a. fel adress eller omärkta brevlådor/dörrar behandlas det som ett outhämtat paket (se ovan) . Kunden meddelas i sådant fall via mail.

      ------------------------------------------------------------------------------
      ÅNGERRÄTT
      Du har rätt att ångra eller byta ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av varan. Kontakta Softskin Scandinavia innan du skickar tillbaka varan så att returen loggas och godkäns. Märk alltid med ditt namn samt ordernummer. När vi har mottagit returen kontrollerar vi att varorna är i säljbart skick. Vid godkänd retur återbetalar vi dina pengar. Du som kund står dock själv för returportot. Vid underkänd retur (varorna är brutna eller skadade) kan avdrag göras på återbetalningen. Ingen återbetalning sker när en vara är använd. Om du nyligen lagt en order som du ångrar eller vill ändra kontaktar du oss direkt på info@softskin.se.

      • Ångerrätten gäller inte för varuprover.
      • Ångerrätten gäller inte för hygienartiklar ex. menskopp
      • Ångerrätten gäller inte använda, brutna och skadade varor.
      • Ångerrätten gäller inte varor som REAts ut p.g.a. kort hållbarhet/ bäst före datum.
      • Ångerrätten gäller inte för företag.

          ------------------------------------------------------------------------------
          FÄRGER
          Softskin Scandinavia kan inte garantera att alla bilder exakt visar produkternas verkliga färger. Kontakta oss om du har frågor angångende produkternas färger.

          ------------------------------------------------------------------------------

          VARUPROVER
          Varuprover är till för utprovning av färg (ex. smink) och/eller för att testa om man får en allergisk reaktion. Mängden varuprov som skickas räcker till utprovning av färg samt allergitest. Varuprover är alltså inte tänkta som reseförpackningar eller prova-på förpackningar (som räcker i flera omgångar). Ångerrätten gäller inte för varuprover.

          ------------------------------------------------------------------------------
          REKLAMATION
          Kontakta alltid Softskin Scandinavia vid reklamation av felaktig eller trasig vara innan den återsänds. Varan ska sändas till oss inom 10 dagar efter du har erhållit varan. Naturligtvis står vi då för returfrakten. Retur får dock inte ske mot postförskott. Du kan välja att få en ny vara eller pengarna tillbaka inklusive fraktavgiften. Är paketet däremot skadat i posttransporten ber vi dig genast reklamera försändelsen hos ditt lokala postkontor.

          ------------------------------------------------------------------------------
          ÅTERBETALNING/KREDITERING

          En återbetalning/kreditering sker i första hand alltid till det ursprungliga betalsättet.

          • Vid fakturaköp där fakturan är obetald: Vi plockar bort berörda artiklar och mailar ut en uppdaterad faktura.
          • Vid fakturaköp där fakturan är betald: Vi uppdaterar din faktura och du får återbetalning från Klarna.
          • Vid kortköp/PayPal: Återbetalning sker till det kort som användes vid köpet. Efter återbetalning kan det ta upp till 5 bankdagar innan pengarna syns på kontot. Vid kortköp via Klarna, sker återbetalning från Klarna. Vi mailar alltid ut en bekräftelse när en återbetalning genomförts.
          • Vid swish betalning: Vi swishar tillbaka.
          • Vid förskottsbetalning: Vi behöver banknamn samt bankkonto uppgifter för att kunna betala åter.

          ------------------------------------------------------------------------------

          KUNDKONTO
          Vid ditt första köp skapas automatiskt ett kundkonto hos oss. I ditt kundkonto kan du spara önskelistor, se status på din order m.m. Dina personuppgifter säljs inte vidare till tredje part och används endast för att vi ska kunna behandla dina köp. Läs mer om vår integritetspolicy.


            ------------------------------------------------------------------------------